Banka Taşımacılığı
Banka taşımacılığı farklı prosesleri olan ve uzmanlık isteyen nakliye çeşididir. Normal ev nakliyesinden farklı olarak hafta içi Banka Taşımacılığı yapmak çok da mümkün değildir. çünkü bankalar para ile ilgili işlemler yaptığı ve bazı işlemlerin sadece ilgili şubenin yapabildiğini de hatıra katarsak Banka Taşımacılığı gerçekten hız, yüksek derecede organizasyon kabiliyeti ve çok yüksek dikkat gerektiren bir işlemdir. Banka Taşımacılığı kesinlikle hafta sona özellikle de cumartesi günleri yapılmaktadır. Çünkü cumartesi günü Banka Taşımacılığı yapılacak, Pazar günü de banka şubesinin görevlileri bankanın içinde gerekli düzenlemeleri yapacak ve pazartesi gününe işlem yapılabilecek hale getirilecektir. Netice itibari ile özellikle yüksek işlem hacmine sahip bir banka şubesinin taşınmasında geç kalınırsa hem banka şubesi maddi anlamda ciddi kayıplarla karşılaşabilecek, hem de müşterilerinin ciddi anlamda maddi kayıplara uğramasına sebep olabilir.
Banka taşımacılığı için öncelikle taşıması yapılacak olan şubenin içerisinde eşya keşfi yapılır. Bu keşif esnasında hangi eşyaların nasıl paketleneceği, evrak dolaplarının, evrakın nasıl paketlenip taşınacağı, mobilyalar, banko, bilgisayarlar nasıl paketlenip, taşınacağı tespit edilir. Sonrasında keşif işinin en önemli kısmına geçilir. Banka kasasının / kasalarının nasıl taşınacağı, kasanın kas kuvveti ile taşınıp taşınamayacağının tespit yapılır. Banka kasasının kas kuvveti ile taşınamayacak kadar büyük olması halinde, kasanın banka içinden dışarıya nasıl çıkarılacağı, vinç gerekip gerekmediği, vinç gerekiyorsa vincin araştırılarak tedarik edilmesi çalışmaları yapılır (Vinç gerekiyorsa, vincin tedarik edilmesi, fiyat saptaması ve ücret ödemesi gibi hususlar banka tarafından yapılır. Yapılan anlaşmaya göre istenirse vinç tedariki firmamız tarafından yapılarak nakliye ücretine ilave edilir)
Bankanın içerisindeki bütün mobilyalar, dolaplar, bilgisayarlar ve diğer eşyalar dikkatli bir şekilde paketlenir ve ambalajlanır. Yapılacak olan paketleme ve ambalajlama işlemine azami dikkat gösterilir. Kırılacak, bozulacak eşyalar, elektronik eşyalar ve bilgisayarlar sarılırken varsa orijinal kutularının (banka tarafından temin edilir) kullanılmasına dikkat edilir. Orijinal kutuları yoksa, firmamızca paketleme ve sarma işlemleri kendi malzemelerimiz kullanılarak yapılır. Bankanın evrakı dikkatli bir şekilde hazırlanır ve paketlenir. Paketleme işlemi sonrası yükleme aşamasında da kesinlikle ayrı bir yere ve dikkatli bir şekilde yüklenir. Yükleme, ve nakliye sonrası yeni banka şubesine dikkatli bir şekilde yerleştirilir ve banka görevlisine sağlam bir şekilde teslim edilir.
Banka kasasının nakliyesi için kas kuvveti yeterli olanlar firmamızın personeli tarafından taşınarak, nakliye aracına yüklenir. Fakat kasanın yerinden çıkarılması, araç yüklenmesi ve yeni şubeye nakli esnasında vinç gerekiyorsa, kasa vinç yardımı ile banka dışına çıkarılır. Nakliye aracına yüklenir. Kasanın nakliyesi için seçilen bu işe uygun araçlardan seçilir. Kasa yeni şubeyi nakledildiğinde yine vinç yardımı ile indirilerek yeni yerine taşınarak konulur. Bankanın tüm eşyaları yeni şubeye taşındıktan sonra eşyaların ambalaj ve paketleri açılarak bankanın mobilyaları yerleştirilir. Ve son kontrolden sonra nakliye işi bitirilir.